Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Véneki gumigát: jövőre épülhet
Cséfalvay Attila
Vének - Lassan végéhez közeledik a gönyűi torkolati műtárgy 570 millió forintos tervezői munkája. A 24 milliárdos kivitelezés a jövő évi kormánydöntés után kezdődhet.
A gönyűi kikötőfejlesztés első, nyolcmilliárdos ütemét tavaly ősszel adták át.
Az összköltségben már a torkolati műtárgy kialakítása is szerepel, mely
gondoskodik majd a megfelelő visszaduzzasztásról, s megoldhatja a Mosoni-Duna
győri szakaszán is a vízszintgondokat.
A kivitelezés közel három évig tart majd. A műtárgy elsőrendű feladata a Duna
vízszintsüllyedésének hatására csökkent kis és közepes vízszintek, valamint a
Duna megtámasztó hatásának visszaállítása lesz. A hidrológiai vizsgálatok
alapján megállapítható, hogy a műtárgy tartósabb dunai árhullám esetén
árvízkapuként nem vehető figyelembe, ugyanakkor az árvizek jelentős részében
csökkenti a vízszinteket, amely előnyös Győr térségében.
Janák Emil vízügyi igazgató a Kisalföld érdeklődésére elmondta: a szakemberek
már dolgoznak a beruházás tervezésén. „A kivitelezés elindításáról jövő évben
születik döntés: pozitív elbírálás esetén 2010-ben kezdődhet meg a munka. A
huszonnégymilliárdos komplex fejlesztésben a műtárgy mellett többek közt a
közel egy kilométeres partvonal, a 7–8 milliárdba kerülő medencés kikötő s az
infrastruktúra kiépítése is szerepel. A torkolati műtárgy megvalósulásának
egyik hozadéka lehet, hogy a felső szakaszon – így Győrnél is – biztosítja majd
a hajózási feltételeket"– mondta.
„Néhány kilométerre tőlünk a gönyűi kikötőben létesült ipari park több száz
munkahelyet teremt. Ez egy ilyen kis község számára, mint a miénk, nagy
lehetőség lehetne. Szerettük volna, ha a torkolati műtárggyal együtt egy
közlekedésre alkalmas híd épül" – kezdte Jakusné Ságer Anna véneki
polgármester. „Ezáltal nem kellene körben járva kerülőt tenni az ipari parkig,
ráadásul az önkormányzati üzemeltetésben lévő, veszteséges révet is kiválthatnánk.
Mi annak is örülnénk, ha csak kerékpáros- vagy kismotoros-közlekedésre teszik
alkalmassá a műtárgyat. Elképzeléseinket azonban a minisztérium lesöpörte az
asztalról" – panaszolta.
A Szigetközi Fejlesztési Tanács tavaszi ülésén (Kisalföld, 2009. március 4.)
kiderült: a torkolati műtárgy megépítésének „hidas" változata a szakértői
vélemények szerint 5,6 milliárdos megvalósítási és évi bruttó 112 milliós
üzemeltetési, karbantartási költséggel járna. Janák Emil ezen a fórumon vázolta
a tényeket. „A pályázati kiírásban szereplő műtárgy a két part közötti térségi
kapcsolatot nem biztosítja. Ha valakinek van pénze és le tudja egyeztetni a
közlekedési hatósággal, akkor ráépíthető egy kerékpáros-átjáró, amelynek a
hullámtérrel nincs semmilyen közúti kapcsolata és alkalmanként víz alá
kerül" – mondta. „Ha építenénk erre egy hidat, akkor az árvízszint fölé
kell vinni: pont ez az a gondolat, ami a zöldeknél kiverte a biztosítékot, hogy
ott nagyobb betonlétesítmény megjelenjen nagy magasságban."
Szerettük volna, ha a torkolati műtárggyal együtt egy közlekedésre alkalmas híd
épül, elképzeléseinket azonban a minisztérium lesöpörte az asztalról.
Jakusné Ságer Anna véneki polgármester
A véneki torkolati műtárgy megépítésével a felső szakaszon stabil vízszintek
lehetnek a Mosoni-Dunán.
Torkolati beruházás: A tervezés befejezésére, s pozitív kormánydöntésre várnak
a fejlesztéshez.
forrás: http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/veneki_gumigat_jovore_epulhet/2106630/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Dom & Pit Bárkája Restaurant & Yacht Club
Megépülhet a gönyűi torkolati mű
FELHÍVÁS
Árvíz - Köszönet, hála és büszkeség Gönyűről