Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gönyű Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gönyű Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A minisztérium mielőbb pontot tenne a gönyűi kikötőhöz futó sínpár ügyére: a tervek szerint a MÁV kaphatná meg az üzemeltetői jogot. Szerencsés esetben akár már nyáron elindulhatna a vasúti közlekedés a pályaszakaszon.
„Reális veszély lehet a több milliárd forintnyi uniós támogatás visszafizetése" – írtuk lapunkban néhány hónappal ezelőtt a kihasználatlan gönyűi vasútvonal kapcsán.
Két és fél év alatt ugyanis még csak nem is kerestek üzemeltetőt a Győrt a gönyűi kikötővel összekötő, újonnan épült vasútvonalnak. A vagyonkezelő nem véglegesítette a másfél éve elküldött pályázati kiírás tervezetét: ezért a Győr és Gönyű közötti vasútvonal olyan ingatlanokon épült, amelyek három másik szervezet (egyikük a MÁV Zrt.) vagyonkezelői jogában állnak.
Információink szerint az illetékes tárca a helyzetet látva most szeretné felgyorsítani a pályaszakasz üzembe helyezését. Ennek érdekében a MÁV Zrt. (mely egyébként is Győrszentivántól a gönyűi állomásig a kijelölt vagyonkezelő) kaphatná meg ezt a feladatot: Janák Emil vízügyi igazgató is hallott erről az eshetőségről, ám mint lapunknak mondta, „erről írásbeli tájékoztatót még nem kapott". Szerencsés esetben mindenesetre akár már nyáron megindulhatna a teherforgalom a kikötő felé.
„Fizikailag most sincs akadálya, hogy vasúti kocsik jöjjenek be a gönyűi kikötőhöz, ám a pályaszakasz jelenlegi helyzetével nem lehet piacot nyerni" – mondta Pintér Ákos, a Győr–Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója. „A vasúton való bejutáshoz ugyanis jelenleg egyedi engedélyek kellenek a vízügyi igazgatóságtól; ilyen esetben kijön hozzánk egy vasutas, s Győrszentivánnál is irányítani kell a közlekedést.
Ráadásul a sokat hangoztatott ár is lényeges kérdés: ipari vágányként ugyanis most jóval drágább ez a szakasz, mintha tarifavégpontként lenne. Most például itt van nálunk egy mozdony, mely sínen érkezett, s jövő héten hajóval szállítják Románia felé. A 130 tonnás szerkezet átemelése nem egyszerű feladat: a partfalig negyven métert kell vinni, majd egy daru teszi a hajóba. A vízi járműben is ki kell alakítani a helyét, különben kiszakítaná annak az alját" – mondta Pintér Ákos.
forrás: http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/nyarra_feleledhet_a_gonyui_vasutvonal/2212136/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ősztől építik a partfalat
Negyven milliárdos német betelepülés a gönyűi kikötőbe
Tízmilliárdok köthetnek ki Gönyűn
A Győr-Gönyű Kikötőben épülhet fel az Audi új logisztikai parkja